tisdag 5 oktober 2010

Nattbuss till Malmö

I morse vaknade jag upp i ett blåsigt och mörkt Malmö, så tidigt att inte ens Pocket Shopen på tågstationen hade öppnat. Att kunna sova de åtta timmar som bussresan från Berlin tog var lättare än jag hade trott, enda avbrottet var då vi var tvungna gå av bussen på färjan. Sömnig och frusen klockan halv tre på natten kändes det smått bisarrt att se folk i full färd med att prova parfymer och köpa billig öl i taxfreen. Lika konstigt känns det att min sommar i Berlin är över. Jag har haft jättekul på jobbet och om det är någon pocketshoppare där ute som funderar på att pröva på att jobba i Berlin kan jag varmt rekommendera det.

Jag har sett mer, fotat mer och läst mer i Berlin än vad jag har hunnit blogga om och jag tänkte därför fortsätta skriva här. Mitt nästa äventyr går sedan till Italien och jag hoppas ni vill följa med mig även dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar